Word lid

 

 

 

 

Voor al uw vragen    088-3832000

 

Algemene voorwaarden

 

Algemene voorwaarden van Zorghulp



Definities

a. Ledenvereniging: Zorghulp, waaronder Espria Ledenvereniging valt.

b. Lid: meerderjarig natuurlijk persoon die is aangemeld voor het lidmaatschap van de Ledenvereniging.

c. Bestuur: het bestuur van de Ledenvereniging is belast met de bestuurlijke eindverantwoordelijkheid.

d. Ledenraad: de algemene vergadering van de Ledenvereniging, bestaande uit een aantal, variërend van negen tot vijftien leden, die lid zijn van de Ledenvereniging. In hun werkzaamheden volgen zij de statuten van de Ledenvereniging.

e. Dienstverlener/leverancier: Dienstverleners en leveranciers met wie de Ledenvereniging een overeenkomst heeft gesloten om diensten te verlenen en/of producten te leveren aan de leden van de Ledenvereniging.

f. Gezinsleden: personen die met een lid een gemeenschappelijke huishouding voeren en op hetzelfde adres wonen.

g. Bemiddeling: een advies, een product of een dienst die ingezet wordt op vraag van het lid.

 

Wat houdt het lidmaatschap van de Ledenvereniging in?

Met het lidmaatschap van de Ledenvereniging, waaronder ook het label Zorghulp valt, ben je  lid van de grootste Ledenvereniging van Nederland. Het lidmaatschap betreft lidmaatschap voor een heel huishouden. Omdat je lid bent, kun je antwoord of advies krijgen bij vragen over zelfzorg, zorgen voor elkaar, producten en diensten. Het ledenvoordeel krijg je op veel verschillende producten en diensten van de Ledenvereniging en onze zorgvuldig gekozen leveranciers. Deze algemene voorwaarden treden niet in de plaats van wettelijke regelingen.

Op wie zijn deze algemene voorwaarden van toepassing?

Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle leden van Zorghulp en Espria Ledenvereniging. De Ledenvereniging kan niet afwijken van deze voorwaarden, tenzij dat nadrukkelijk schriftelijk is overeengekomen met jou als lid en dit niet in je nadeel is.

Wie kan lid worden van Zorghulp?

Iedereen die in Nederland woont kan lid worden. De minimumleeftijd voor lidmaatschap is 18 jaar.

Van wanneer tot wanneer loopt het lidmaatschapsjaar?

Het lidmaatschap begint op de datum van inschrijving en is voor onbepaalde tijd.

Aanmelding lidmaatschap

Je kan je schriftelijk, digitaal of per telefoon aanmelden bij het Service Center van de Ledenvereniging. Na aanmelding ontvang je een ledenpas. Wanneer je een product of dienst wilt afnemen kan je het lidmaatschap bevestigen via het doorgeven van je lidmaatschapsnummer. Gezinsleden die op hetzelfde adres woonachtig zijn kunnen ook gebruiken maken van de producten en diensten van de Ledenvereniging.

Hoe zeg ik mijn lidmaatschap op?

Je lidmaatschap is jaarlijks opzegbaar per 1 januari. Hierbij geldt een opzegtermijn van twee maanden. Dit betekent dat de opzegging van het lidmaatschap voor 1 november telefonisch plaats moet vinden. Bij opzegging vragen we om jouw lidmaatschapsnummer, naam en adresgegevens. De opzegging of beëindiging van het lidmaatschap wordt vastgelegd en schriftelijk of per e-mail aan je bevestigd. Als er bij overlijden geen andere personen in hetzelfde huishouden zijn die het lidmaatschap kunnen of willen overnemen wordt het lidmaatschap per direct opgezegd.

Betaling contributie

De contributie wordt jaarlijks door de Ledenraad vastgesteld. De contributie betaal je aan het begin van het kalenderjaar. In uitzonderlijke gevallen kan het bestuur je geheel of gedeeltelijk vrijstellen van contributie.

Je kan je contributie betalen per automatische incasso. Op verzoek kan je de contributie zelf overmaken. Het is niet mogelijk de contributie per maand te betalen.

De Ledenvereniging kan de contributie voor het nieuwe lidmaatschapsjaar wijzigen wegens de stijging van verschillende kosten zoals loon-, energie- , materiaal- en kosten voor diensten en producten. Ook kunnen de voorwaarden van het lidmaatschap in het nieuwe jaar worden gewijzigd.

Om correct te kunnen incasseren vraagt de Ledenvereniging een correct en eigen bankrekening (IBAN) door te geven. Als je rekeningnummer is veranderd kan je dit uiterlijk tot 1 november doorgeven aan de Ledenvereniging per telefoon of e-mail. 

De hoogte van de contributie houdt geen verband met de mate waarin je gebruik maakt van de producten en/of diensten. De contributie wordt op basis van een vaste kostenomslag over de leden vastgesteld. De hoogte wordt vermeld op de website van de Ledenvereniging en aan het eind van het jaar gecommuniceerd.

De contributie wordt per kalenderjaar geheven, ongeacht de inschrijfdatum en omvat minimaal 1 kalenderjaar. Bij aanmelding vanaf 1 november betaal je over het lopende kalenderjaar geen contributie. 

Als je het lidmaatschap in de loop van het kalenderjaar en uiterlijk 31 oktober opzegt, blijft de contributie voor dat jaar volledig verschuldigd. Er ontstaat geen recht op restitutie. Je kan  dan nog tot en met 31 december gebruik maken van producten en diensten die Zorghulp aanbiedt. 

Wanneer iemand zonder geldig lidmaatschap gebruik maakt van de producten en/ of diensten van de Ledenvereniging, dan moet die persoon de werkelijke kosten betalen.

Wanneer kan Zorghulp mijn lidmaatschap opzeggen?

Als je meer dan drie maanden achterloopt met betalen van de contributie, hebben we het recht om het lidmaatschap te beëindigen. In dat geval blijf je wel de contributie over het gehele lidmaatschapsjaar verschuldigd. Het uitblijven van tijdige en volledige betaling kan bovendien leiden tot incassomaatregelen en het in rekening brengen van incassokosten. 

Het bestuur van de Ledenvereniging kan je lidmaatschap opzeggen vanwege gewichtige redenen. Van welke gewichtige redenen sprake is, wordt door het  bestuur gecommuniceerd aan jouw als lid wanneer hier sprake van is.

Hoe geef ik wijzigingen door?

De Ledenvereniging heeft je actuele gegevens nodig om op tijd de juiste informatie aan te bieden. Daarnaast zijn de actuele gegevens nodig om gebruik te kunnen maken van de geboden voordelen bij aanschaf van producten en afname van diensten. Wijzigingen in de persoons-, adres-, en/of contactgegevens geef je door aan de Ledenvereniging. Dit kan schriftelijk, telefonisch of via de website. De gevolgen die het niet tijdig doorgeven van de genoemde gegevens aan de Ledenvereniging met zich meebrengen zijn nooit voor rekening van de Ledenvereniging.

Aansprakelijkheid

In geval van aansprakelijkheid van de Ledenvereniging jegens haar lid is de schadevergoedingsplicht van de Ledenvereniging beperkt tot de dekking en daadwerkelijke uitkering van de door de Ledenvereniging gesloten aansprakelijkheidsverzekering.

De Ledenvereniging is nooit aansprakelijk voor het handelen/nalaten van dienstverleners/leveranciers.

De Ledenvereniging is nooit aansprakelijk voor fouten van en/of doorverwijzingen op websites van dienstverleners/leveranciers. 

Je vrijwaart de Ledenvereniging voor elke aansprakelijkheid voor schade die in verband met de uitvoering van werkzaamheden door of middels producten van de dienstverlener/leverancier, direct of indirect, ontstaat. 

Als en voor zover de aansprakelijkheid niet valt onder de dekking van de door de Ledenvereniging gesloten verzekering en sprake is van een toerekenbare tekortkoming door de Ledenvereniging, is de aansprakelijkheid van de Ledenvereniging beperkt tot het door het lid te betalen bedrag voor de verleende dienst met een maximum van € 200,00 per jaar (zegge: tweehonderd euro).

Producten en dienstenpakket

Het pakket van producten en diensten wordt jaarlijks vastgesteld door de Ledenraad en beschreven op de website van de Ledenvereniging. Aan de teksten op de website kan je als lid geen rechten ontlenen. 

De Ledenvereniging werkt met veel verschillende leveranciers samen om je in een breed en betrouwbaar aanbod te voorzien. De Ledenvereniging kan je verwijzen naar deze leveranciers. Je bepaalt zelf of je bemiddeld wilt worden naar de leverancier. Eventuele financiële afwikkeling vindt vervolgens rechtstreeks plaats tussen jouw en de dienstverlener/leverancier.

De dienstverlener/leverancier is verantwoordelijk voor de door hem geleverde diensten en/of producten. 

De Ledenvereniging spant zich in om de kwaliteit van haar dienstverlening te controleren, te handhaven en te verbeteren. Onder meer door het uitvoeren van tevredenheidsonderzoeken onder de leden. 

De Ledenvereniging mag zonder nadere opgave onderdelen van het ledenpakket intrekken, wijzigen doorvoeren of daaraan nieuwe diensten toevoegen. De Ledenvereniging houdt het lid hiervan op de hoogte door publicatie op de website, de nieuwsbrief en/of in het ledenmagazine. 

Specifieke voorwaarden en informatie van producten en diensten van leveranciers van de Ledenvereniging zijn te vinden op de website van de leverancier. 

Voor een aantal diensten betaal je een vooraf vastgestelde financiële vergoeding per dienst. Als er sprake is van een verhoging van de prijs van de dienst, zonder voorafgaande kennisgeving, kan het lid de te leveren dienst weigeren. 

Het kan voorkomen dat een leverancier haar producten of diensten niet in jouw regio aanbiedt. Wanneer dit het geval is, wordt dit vermeld op de website van de Ledenvereniging. 

Annuleren van diensten van de Ledenvereniging door jou kan daarnaast zonder kosten plaatsvinden als de Ledenvereniging dit redelijk vindt. 

Met betrekking tot het annuleren van diensten/leveringen van een dienstverlener/leverancier door jou, zullen de dienstverlener/leverancier en jij onderling afspraken maken over reeds gemaakte of gezien het tijdstip van annuleren onvermijdelijk nog te maken kosten.

Hoe werken facturen en betaling?

Facturen die betrekking hebben op geleverde producten of diensten door de Ledenvereniging worden binnen maximaal 30 dagen na het leveren van het product of de dienst aan je verzonden. 

Tenzij anders vermeld vragen we je facturen binnen 30 dagen na factuurdatum te betalen op de aangegeven wijze. 

Van niet- of niet-tijdige betaling is sprake als je enig verschuldigd bedrag niet binnen de aangegeven termijn betaalt, als automatische incasso bij herhaling niet mogelijk blijkt of als je een automatische incasso laat terugboeken. 

Betalingen van contributie, producten of diensten die per automatische incasso geschieden worden bij niet-inbaarheid na 2 weken nogmaals ter inning bij je aangeboden. 

Voor nadere maatregelen tot inning te nemen zal de Ledenvereniging een betalingsherinnering sturen waarin nogmaals het factuurbedrag, eventueel vermeerderd met de rentekosten, staat vermeld. 

Bij niet-tijdige betaling van de contributie, facturen van producten of diensten ben je de te berekenen administratiekosten verschuldigd.

Als je 30 dagen na de tweede aanmaning de verschuldigde contributie niet heeft betaald of heeft laten terugboeken, is het lidmaatschap, zonder dat enige schriftelijke opzegging of terugstorten van contributie door de Ledenvereniging verschuldigd is, van rechtswege beëindigd. 

Alle kosten, zowel gerechtelijke als buitengerechtelijke, waaronder de kosten wegens juridische bijstand, verband houdend met het incasseren van verschuldigde bedragen, zijn voor rekening van jou als lid.

Hoe gaat Zorghulp om met mijn persoonlijke gegevens?

Wij leggen de volgende gegevens vast:

Wanneer je een lidmaatschap afsluit. 

Wanneer je producten of diensten van ons afneemt. 

Wanneer je contact hebt gehad met de Ledenvereniging.

De Ledenvereniging gebruikt deze gegevens voor:

De uitvoering van rechten op grond van het lidmaatschap. 

De uitvoering van diensten indien deze met jou als lid zijn gesloten. 

De bemiddeling naar leveranciers en het ontvangen van informatie van deze leveranciers over de resultaten deze bemiddeling. 

De ontwikkeling van producten en diensten. 

Interne analyse en marktonderzoek.

Het op de hoogte houden van leden van (nieuwe) producten en diensten. 

Het voorkomen van misbruik van onze producten en diensten en bescherming van onze medewerkers. 

Het kunnen voldoen aan wettelijke verplichting.

Hoe wordt omgegaan met privacy en geheimhouding?

Bij de uitvoering van de dienstverlening handelt de Ledenvereniging ter bescherming van de privacy van de leden conform de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).

De Ledenvereniging, de medewerkers en eventueel door de Ledenvereniging ingeschakelde en gecontracteerde derden, gebruiken jouw persoonsgegevens voor de functie waarvoor je bent ingeschreven.

De Ledenvereniging heeft de plicht tot geheimhouding van alle zaken betreffende de gegevens. Deze geheimhoudingsplicht blijft ook na beëindiging van het contract van kracht. 

In het kader van een dienstverlening/levering door dienstverleners/leveranciers is de Ledenvereniging, als je om die dienst/levering verzoekt, gerechtigd diens persoonsgegevens aan betreffende dienstverlener/leverancier te verstrekken. Betreffende dienstverleners/leverancier zullen deze persoonsgegevens alleen gebruiken voor de uitvoering van de aangevraagde dienst/product of aanschaf van het aangevraagde product. 

Met partijen die de Ledenvereniging inschakelt voor dienstverlening, wordt een overeenkomst gesloten waarin in ieder geval een bepaling opgenomen is waarin deze partij aangeeft eveneens te handelen conform de AVG. Hierbij geldt tevens dat de Ledenvereniging bevoegd is gegevens van de leden te verzamelen en gebruiken om het doel van de Ledenvereniging te waarborgen en voor de leden te optimaliseren.

Wat zijn aanvullende bepalingen?

De Ledenvereniging heeft de bevoegdheid dit reglement altijd (tussentijds) te wijzigen en/of aanvullende voorwaarden te stellen. De leden krijgen hiervan zo spoedig mogelijk bericht. 

In alle gevallen waarin dit reglement niet voorziet en geen wet- of regelgeving van toepassing is, beslist de Ledenvereniging. 

Op deze algemene voorwaarden en op het lidmaatschap is het Nederlands recht van toepassing. 

Als enig deel van deze voorwaarden als niet-geldig wordt verklaard, verandert dit niks aan de toepassing van de overige algemene voorwaarden. 

Als onduidelijkheid bestaat over de uitleg van één of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden, dan moet de uitleg plaatsvinden 'naar de geest' van deze bepalingen. 

 Als zich tussen partijen een situatie voordoet die niet in deze algemene voorwaarden geregeld is, dan moet deze situatie worden beoordeeld 'naar de geest' van deze algemene voorwaarden.

Overmacht

De Ledenvereniging levert de gevraagde producten/diensten tenzij er sprake is van overmacht.

Onder overmacht wordt in deze algemene voorwaarden verstaan naast wat daarover in de wet en jurisprudentie wordt begrepen, alle van buiten komende oorzaken, voorzien of niet voorzien, waarop de Ledenvereniging geen invloed kan uitoefenen, maar waardoor opdrachtnemer niet in staat is de verplichtingen na te komen.

In geval van overmacht zal de Ledenvereniging, als redelijkerwijs mogelijk, met het lid overleggen over de aanschaf/dienstverlening en proberen een oplossing te vinden. Als geen oplossing wordt gevonden is de Ledenvereniging gerechtigd zonder verplichting tot schadevergoeding de (verdere) uitvoering van de dienstverlening op te schorten, dan wel het lidmaatschap met het lid te ontbinden.

Heb je een klacht over je lidmaatschap?

De klachtenregeling van de Ledenvereniging is te vinden op onze website www.zorghulp.nl. Stuur je klacht, onder vermelding van het lidmaatschapsnummer per post of e-mail naar de Ledenservice (contactgegevens zie onderstaand). Klachten over een dienstverlener/leverancier worden behandeld volgens de klachtenregeling van de dienstverlener/leverancier.

Wat te doen bij een geschil?

Bij geschillen wordt eerst in overleg getreden. Je kunt altijd het geschil voorleggen aan een bevoegde rechter.

Bedrijfsgegevens

Zorghulp

Postbus 40130

8004 DC Zwolle

E-mail: service@ledenvereniging.nl

Tel: 088 - 38320000

Website:https://zorghulp.nl

Website: https://ledenvereniging.nl